Site icon E-commercetimes.pl

Jak powstrzymać klienta przed porzuceniem koszyka?

Jak powstrzymać klienta przed porzuceniem koszyka

Jak dotrzeć do klienta i przekonać go do zakupu, jeśli  70,19 proc. przerywa zakupy online i porzuca koszyk (CAR)? Jak nie doprowadzić do tego momentu i zatrzymać klienta ? 

Klient oznacza pieniądze

Dostosowanie strategii wysyłki do zmieniających się oczekiwań klienta jest prawdopodobnie kluczowym kryterium mającym wpływ na współczynnik porzucenia koszyka (Cart Abandoment Rate – CAR). Jak skutecznie przekonać konsumenta do zakupu?

Według badań Baymard Institute 3 na 10 odwiedzających sklep e-commerce decyduje się na zakup. Natomiast, co z pozostałymi 7? Zatrzymanie klienta przed porzuceniem koszyka jest wyzwaniem każdego sprzedawcy, wyrażonym w liczbach.

Współczynnik porzucenia koszyka zależy od branży

Według wyliczeń statystycznych, gdyby transakcje były zakończone, to retailers z Unii Europejskiej i Stanów Zjednoczonych zarobiliby 260 mld. dolarów, a CR wzrosłoby o 35,26 proc. Analiza obyła się na podstawie danych z kluczowych sklepów e-commerce, np. Walmart, Amazon, Wayfair, Crate & Barrel, ASOS. Jak przeciwdziałać porzuceniom koszyka?

Jakie są skutki wpływu wskaźnika porzucenia koszyka  na sklep e-commerce?

Powody porzucenia koszyka

Shopify prezentuje główne powody, przez które klienci porzucają koszyk. Niekoniecznie są one związane z cenami zakupów, dotyczą także innych kwestii:

Stopień porzucenia koszyka zależy od sposobu robienia zakupów w e-handlu:

Strategie zapobiegające porzuceniu koszyka

  1. Używaj wiarygodnej platformy e-commerce – 
  1. Wprowadź alternatywne metody płatności np:
    • Przez aplikacje płatnicze: Shop Pay, PayPal, Skrill itp.
    • Wirtualny portfel: ApplePay, Samsung Pay, Google Pay,
    • Kupuj teraz, płać później (BNPL): Allegro Pay, PayU.
  2. Oferuj darmową dostawę lub zniżki, istotne są też inne kryteria np:
    • szybkość dostawy,
    • ekologiczność dostawy,
    • wykorzystanie lokalnych firm dostawczych.

4. Podkreślaj politykę zwrotu,

5.  Retargetuj klientów CAR w Internecie

6. Wdrażaj odzyskiwanie porzuconych zakupów emailem,

7. Umożliwiaj łatwe zakończenie zakupów (checkout),

Jak zbudować zaufanie do sklepu e-commerce na przykładzie Shopify?

Klienci porzucają koszyk zakupowy z różnych powodów. Część z nich od początku nie jest zainteresowana kupnem, natomiast innych zniechęca projekt lub sposób działania witryny sklepu e-commerce. Dlatego przedsiębiorca powinien wykorzystać swoje zasoby, by skutecznie wypozycjonować i sprzedać produkt.

Zachęcamy do śledzenia naszego portalu, dzięki publikowanym informacjom odkryjesz tajniki e-commerce oraz zdobędziesz aktualne informacje z branży.

Żródła:

  1. Cart & Checkout Usability Research, https://baymard.com/, https://baymard.com/research/checkout-usability (dostęp z dn. 25.03.2024 r.).
  2. Elipse Dopson, How To Reduce Cart Abandonment and Close Sales (2024), https://www.shopify.com, 19.01.2024 r., https://www.shopify.com/blog/shopping-cart-abandonment (dostęp z dn. 25.03.2024 r.).
  3. Krzysztof Stola, Jak zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków w Shopify: Top 10 strategii, https://blueowl.pl/, 26.20.2023 r., https://blueowl.pl/jak-zmniejszyc-liczbe-porzuconych-koszykow-w-shopify-top-10-strategii/ (dostęp z dn. 25.03.2024 r.).
  4. 49 Cart Abandonment Rate Statistics 2024, https://baymard.com/, https://baymard.com/lists/cart-abandonment-rate (dostęp z dn. 25.03.2024 r.).
Exit mobile version