Site icon E-commercetimes.pl

Zakupy online – ile Polacy wydają na zakupy przez Internet?

Supermarket trolley on many banknotes of different currency. Background of shopping worldwide close up

Zastanawiasz się, ile Polacy wydają na zakupy przez internet? Coraz więcej, ponieważ aż 79% internautów robi zakupy online. Dla Twojego biznesu to idealna okazja, by zwiększyć sprzedaż i przyciągnąć nowych klientów. Konsumenci szukają świetnych ofert, a Ty możesz im to wszystko zapewnić. Co mówią na ten temat raporty? 

Polacy lubią robić zakupy online

Jak wynika z raportu przeprowadzonego przez Gemius, Polscy internauci coraz chętniej wybierają zakupy online. Obecnie aż 79% użytkowników kupuje w sieci. Na polskich stronach zakupy robi 75% internautów. 

To dobra okazja dla Twojego e-commerce. Coraz więcej osób stawia na wygodę zakupów w Polsce. Tylko 30% wybiera sklepy zagraniczne. Zadbaj, by Twoja oferta była atrakcyjna i lokalna (Raport E-commerce w Polsce 2023).

Jakie produkty dominują w zakupach online w Polsce i ile wydają na nie Polacy? 

Według raportu wykonanego przez IAB Polska najwięcej pieniędzy miesięcznie Polacy wydają na artykuły z kategorii  odzież, dodatki, akcesoria  i artykuły spożywcze. Kwota w obu obszarach to 213 zł. Jakie produkty zajmują kolejne miejsca w rankingu (E-commerce w Polsce 2022)?

Zakupy online bardziej sporadyczne wydatki 

Jakie są analizy wydatków w przeciągu 6 miesięcy? Sprawdź, ile pieniędzy przeznaczają internauci na produkty, które kupuje się zdecydowanie rzadziej.

Czytaj więcej…

  1. Przewodnik w pigułce: jak sprawić, żeby klienci lubili Twój sklep online?
  2. Psychologia w e-commerce: jakie czynniki wpływają na decyzje zakupowe online?
  3. Projektowanie stron e-commerce: jak może wyglądać Twój sklep online?
  4. Big Data w e-commerce: Jak personalizacja kształtuje Twoje zakupy online?

Kto wydaje więcej pieniędzy na kupowanie online – kobiety czy mężczyźni?

Wydawać by się mogło, że Panie wydają więcej pieniędzy na buty i perfumy. Okazuje się, że tak nie jest.  Sprawdź, jakie są męskie i damskie zakupy w poszczególnych kategoriach produktowych (E-commerce w Polsce 2022).

Kobiety wydają więcej pieniędzy

Mężczyźni wydają więcej pieniędzy 

Wzrost wydatków na zakupy online w ciągu 5 lat

Porównując Raport Gemiusa z 2017 roku do aktualnych raportów, można zauważyć, że wydatki na zakupy online sporo wzrosły. Jedna z przyczyn to pandemia. Jaki jest wzrost w poszczególnych kategoriach?

Jak inflacja wpłynęła na zakupy online?

Wysoka inflacja wpływa na zakupy online w Polsce. Aż 30% klientów kupuje teraz mniej. To zjawisko dotyka szczególnie kobiet i osób 35-49 lat. Mimo to, 18% osób kupuje więcej niż wcześniej. 

Klienci wydają średnio 573 zł miesięcznie na zakupy. Inflacja zmienia nawyki zakupowe, ale okazje wciąż są ważne. Dostosuj ofertę do potrzeb oszczędnych, ale aktywnych klientów.

Przyszłe wydatki na zakupy online mogą utrzymać trend

Ponad połowa klientów utrzyma wydatki na zakupy online. To dobry sygnał dla Twojego e-commerce. Niemal 25% planuje zwiększyć wydatki w sieci. 

Masz szansę przyciągnąć ich do swojej oferty. Tylko co 9 osoba zmniejszy wydatki. Odpowiednia strategia pomoże Ci zwiększyć sprzedaż. Postaw na dobrą ofertę i przyciągnij więcej klientów.

Co możesz zrobić z danymi o wydatkach Polaków na zakupy online?

Właściwie wykorzystane informacje mogą znacząco zwiększyć Twoje zyski. Sprawdź, jak możesz je najlepiej spożytkować w swoim biznesie.

Dbaj o rozwój firmy

Warto zastanowić się, jak zwiększyć koszyk zakupowy w Twoim sklepie. Polacy chętnie wydają na zakupy online, a Ty możesz to jeszcze bardziej wykorzystać. Zainwestuj w optymalizację strony, popraw wygodę użytkowania, a także zadbaj o atrakcyjne oferty. 

W końcu im lepiej dopasujesz się do oczekiwań klientów, tym większe zyski dla Twojego biznesu. Zaobserwuj nasz portal, żeby być na bieżąco w obszarze e-commerce.

Źródła

  1. Raport E-commerce w Polsce 2023
  2. Gemius
  3. IAB Polska
  4. Raport Gemiusa z 2017 roku 
  5. E-commerce w Polsce 2022
  6. Ile Polacy wydają na zakupy przez internet?
  7. 79% internautów kupuje online. Raport „E-commerce w Polsce 2023” już dostępny
  8. Stan polskiego e-commerce – marzec 2024 (Gemius/PBI, BaseLinker, Foxintelligence)
Exit mobile version