E-commerce

Atrakcyjne opisy produktów dla e-commerce? Techniki dla Ciebie

business freelance person working from home by online video conference on laptop

Gdy wchodzisz na stronę sklepu internetowego, pierwszym nośnikiem informacji o produkcie będzie zapewne obraz. W końcu szybciej przyswajamy przekaz wizualny. Czy zatem sklepy internetowe powinny zrezygnować z informacji tekstowych o swoich produktach i usługach? Niekoniecznie. Bądź co bądź, gdy już się napatrzysz na ładny obrazek, chcesz wiedzieć więcej na temat produktu. Poznaj sekretne techniki tworzenia atrakcyjnych opisów produktów dla e-commerce!

Atrakcyjne opisy produktów dla e-commerce przyciągają klientów

Konkurencja nie śpi. Aby rozkręcić biznes w sieci lub realnie podnieść sprzedaż, potrzebujesz czegoś, co da Ci przewagę nad innymi. Gdy nie masz możliwości manewrowania ceną, skorzystaj z tego uniwersalnego przepisu na sukces i zawładnij wyobraźnią klientów!

Kilka słów o znaczeniu opisów produktów dla marki e-commerce

Fotografia i opis produktu stanowią najważniejsze źródła informacji dla potencjalnego kupującego. Wspaniale się one uzupełniają, a ich jakość ma bezpośrednie przełożenie na podjęcie decyzji o nabyciu dobra. Dlaczego warto dbać o wysoki poziom opisów produktowych?

  • Dzięki nim możesz zbudować zaufanie do swojej firmy: W przypadku e-commerce konsument nie ma fizycznego kontakty z dobrem. Odpowiadające rzeczywistości opisy pozwalają ograniczyć wątpliwości oraz niepewność jednostki, co prowadzi do wzrostu sfinalizowanych transakcji. Więcej o znaczeniu zaufania w e-commerce i budowaniu lojalności konsumenta znajdziesz tutaj.
  • Pozytywnie wyróżniasz się na tle konkurencji: Stawiając na niepowtarzalność opisu produktu, pokazujesz potencjalnemu klientowi, że doskonale znasz swój produkt. W razie konieczności jesteś też w stanie doradzić jednostce.
  • Budujesz widoczność w sieci: Jeśli dbasz o oryginalność opisu, a do tego wplatasz w niego słowa kluczowe, widać to w SEO. Lepiej się pozycjonujesz i przyciągasz ruch organiczny.

Atrakcyjne opisy produktów dla e-commerce powinny zawierać te elementy!

Zastanawiasz się, jak powinien wyglądać dobry opis produktu? Najbardziej uniwersalnymi wskazówkami na temat tego, jak tworzyć funkcjonalne opisy produktów, są te dotyczące szeroko rozumianej typografii.

Odpowiednio sformułowany nagłówek oraz wstęp

Jak powiedział już niemal 100 lat temu David Ogilvy, 80% ludzi czyta wyłącznie nagłówki. Smutne? Niestety prawdziwe. Zadajesz sobie pytanie, z czego wynika taki stan rzeczy? Z braku czasu i wielu rozpraszaczy wokół. Tymczasem szacuje się, że człowiek już w 2013 roku był w stanie średnio utrzymać uwagę zaledwie przez 8 sekund (co jest gorszym wynikiem niż złota rybka). Wciąż smutne? Wciąż prawdziwe. 

Co to oznacza dla Ciebie i Twojej firmy?

Twoim zadaniem jest utrzymanie zainteresowania potencjalnego klienta. Jeśli go nie zdobędziesz od razu, prawdopodobnie możesz pożegnać się z finalizacją transakcji. Na szczęście masz do dyspozycji ponadczasowe metody przyciągania uwagi takie jak:

  • chwytliwy nagłówek – znaczenie ma tutaj przede wszystkim krótka forma oraz koncentracja na najistotniejszej zalecie produktu; ludziom podobają się również działania porządkujące wykorzystujące liczby (np. 5 powodów, dlaczego powinieneś mieć w domu mikrofalówkę).
  • zwięzłe wprowadzenie – nie masz miejsca na pisanie poematów wychwalających dobro. Jednocześnie musisz wciągnąć potencjalnego klienta w świat produktu. Królicza norka powinna być na tyle głęboka i fascynująca, aby pochłonąć uwagę i wzbudzić zainteresowanie najważniejszymi zaletami dobra.

Bogaty w szczegóły opis

Przechodzimy do korpusu, czyli serca tekstowego przekazu reklamowego. W tym miejscu powinny się znaleźć wszystkie najistotniejsze informacje na temat produktu. Szczególną uwagę poświęć kwestiom takim jak: 

  • cechy techniczne, 
  • wymiary,
  • materiały.

Odbiorca doceni również przedstawienie korzyści płynących z zakupu dobra lub usługi.

Formatowanie tekstu

Struktura opisu powinna być czytelna oraz przyjazna zarówno dla odbiorców, jak i wyszukiwarek. Oznacza to, iż konieczne będzie stosowanie:

  • odpowiednich oznaczeń porządkujących (segmenty H1, H2 oraz H3),
  • uporządkowanych list (numerycznych lub punktowych),
  • wyróżnień ważnych fragmentów (np. pogrubienie) lub cytatów,
  • bloków tekstowych (o szerokości od 400 do 600 pikseli).

Moc przykładów

Ludzki umysł lepiej przyswaja informacje, gdy mają „zjadliwą” formę. Suche fakty po prostu męczą. Aby tego uniknąć, trzeba umiejscowić produkt w konkretnej sytuacji. Pokaż jego zastosowania w codziennym życiu, opowiedz historie, które mogłyby się zdarzyć w rzeczywistości. Krótko mówiąc: pobudź wyobraźnie klienta!

Wartość recenzji klientów

Boisz się nieprzychylnych recenzji? Nawet z nich możesz wyciągnąć wiele przydatnej wiedzy, dzięki czemu udoskonalisz produkt. Szczególnie wartościowe od strony marketingowej będą jednak pozytywne opinie. Często to właśnie one decydują o tym, czy ostatecznie zdecydujemy się na zakup.

Wezwanie do działania (CTA)

Zawsze w zakończeniu powinieneś pamiętać o Call to Action. CTA może mieć formę zachęty do dokonania zakupu albo zapoznania się z aktualnymi promocjami. Możesz też wykorzystać wezwanie do działania, żeby zaoferować dodatkowe korzyści (np. rabaty, darmowa wysyłka).

Sekretne techniki tworzenia opisów produktowych

Chcesz poprawić pozycjonowanie produktów firmowych? Wykorzystaj te techniki kreowania opisów produktów, jeśli chcesz sprzedawać w sieci!

Strategia AIDA

Akronim AIDA to jeden z podstawowych drogowskazów dla zwiększenia czytelności opisu. Najprościej rzecz ujmując, oznacza on:

  • Attention – przyciągnij uwagę za pomocą chwytliwego nagłówka i intrygującego wstępu,
  • Interest – wykreuj zainteresowanie za pomocą najważniejszych zalet i cech produktu,
  • Desire – wzmocnij pragnienie nabycia produktu,
  • Action – nie zapomnij o CTA.

Odwrócona piramida

Najistotniejsze informacje powinny znaleźć się na początku tekstu. Szczegóły i specyfikację możesz umieścić w dalszej części, ponieważ będą one ważne dopiero dla osoby bliżej podjęcia decyzji o zakupie.

Storytelling

Opowiadanie historii to dla marki e-commerce szansa nie tylko na jednorazową sprzedaż produktu. To coś znacznie więcej. Dzięki storytellingowi stajesz przed szansą zbudowania autentycznego poczucia przywiązania do marki. A klienci? Klienci mają fun!

Marketing narracyjny w kontekście tworzenia opisów produktów to znakomity patent na zwiększenie prawdopodobieństwa bycia zapamiętanym. Gdy klient porównuje oferty od różnych sprzedawców, łatwiej będzie wrócić pamięcią do narracji, która szczególnie Ci się spodobała, prawda?

Jak wykorzystać storytelling w opisach produktów dla e-commerce?

Tworząc opisy produktowe dla sklepu internetowego, możesz wykorzystać 3 różne podejścia do storytellingu:

  • strategię indywidualną – historia stworzona pod konkretny produkt, nie jest rozwijana w przypadku innych dóbr ani usług,
  • strategię kampanijną – dedykowana serii produktów komplementarnych,
  • strategię narracyjną marki – opowieść produktowa łączy się bezpośrednio z narracją marki.

Bez względu na to, które podejście do storytellingu produktowego obierzesz, pamiętaj, że każda dobra historia powinna być przemyślana pod względem narracji. Fabuła opowieści musi mieć sens, opierać się o oś problem – rozwiązanie. W końcu masz wywołać emocje u konsumenta! Nie bagatelizuj znaczenia bohatera narracji – powinna być to osoba, z którym klient będzie w stanie się utożsamić. Dzięki takiemu podejściu osiągniesz pożądany odbiór całego przekazu.

Optymalizacja SEO

Nie możesz zapomnieć o optymalizacji tekstu produktowego pod kątem SEO. Pozwoli to zwiększyć lepiej pozycjonować się w wyszukiwarkach. Jak podnieść swoje wyniki SEO?

  • Badania słów kluczowych – zidentyfikuj kluczowe frazy i słowa kluczowe, które wyszukują Twoi potencjalni klienci. Możesz do tego celu użyć narzędzi takich jak Google Keyword Planner albo SEMrush.
  • Zadbaj o naturalność rozmieszczenia słów kluczowych – sztuczne upychanie w tekście słów kluczowych może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego (tzw. keyword stuffing); stworzony w ten sposób opis produktowy będzie nieczytelny i nieciekawy.

Słuchaj ekspertów, działaj w swoim stylu

Kreowanie atrakcyjnych opisów produktów to wieloetapowe wyzwanie, które zaczyna się od pomysłu. Tworząc tego typu przekazy reklamowe, musisz zrozumieć swoich klientów oraz wiedzieć, jak do nich mówić, aby zauważyli Twoją markę i ją zrozumieli. Śledź nas, by zawsze być na czasie z content marketingiem dla e-commerce!

Źródła

1.Jak pisać chwytliwe nagłówki? | Reklama Dla Biznesu

2.Tak się pisze teksty, które dostarczają tłumu klientów

3.Storytelling: co to jest? Przykłady i zasady marketingu narracyjnego

4.Storytelling w marketingu – jak ciekawie opowiedzieć historię marki lub produktu?

5.Jak czytamy w internecie i jakie ma to znaczenie dla sklepu internetowego?

6.Find Your Campaign Keywords with Keyword Planner – Google Ads

7.Semrush

8.Keyword stuffing – czym jest i jak go uniknąć? – Marketing Match

Wiadomości związane
E-commerce

Płatności kartą: czy klasyka obroni się w czasach płatności jednym spojrzeniem?

Karta płatnicza. Stary dobry kawałek plastiku, który kiedyś robił furorę w portfelu. Dziś…
Więcej
E-commerce

BLIK i UX: jak uprościć płatności, żeby klient nie uciekł?

Szybko, prosto, bez logowania i bez dramatu. Tak powinny wyglądać płatności online. A skoro…
Więcej
E-commerce

Portfele cyfrowe: wygoda, której Twój klient już oczekuje

Jeszcze chwila, a zapomnimy, jak wygląda portfel… Klienci płacą telefonem, zegarkiem…
Więcej
Newsletter

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
LinkedIn