OptymalizacjaSprzedaż

Ranking terminowości dostaw wybranych firm kurierskich w Unii Europejskiej 

Na konkurencyjnym rynku e-commerce terminowość dostaw jest kluczowa zarówno dla firm, jak i dla klientów. Jak prezentuje się ranking terminowości dostaw wybranych firm kurierskich w Unii Europejskiej? Sprawdź wyniki DHL, DPD, GLS, UPS, GLOBAL24, SP Express oraz OLZA. Czym kierować się przy wyborze firmy kurierskiej i na co zwracać uwagę?

Ranking terminowości dostaw wybranych firm kurierskich w Unii Europejskiej — metodologia i pochodzenie danych

Dane do rankingu zostały zebrane na podstawie dostępnych raportów i kontaktów z firmami kurierskimi. Ranking skupia się na średnich czasach dostaw przesyłek standardowych, uwzględniając specyfikę logistyki międzynarodowej. W ramach tejże przesyłki są często konsolidowane i dostarczane częściowo własnymi środkami transportu, a częściowo lokalnymi rozwiązaniami ostatniej mili.

Ranking terminowości dostaw wybranych firm kurierskich w Unii Europejskiej 

Szczegółowe opisy działalności poszczególnych firm kurierskich

  • DHL oferuje średni czas dostawy wynoszący 2-4 dni. Dzięki szerokiej sieci logistycznej i zaawansowanym rozwiązaniom technologicznym DHL zapewnia wysoką niezawodność swoich usług na terenie całej UE.
  •  W DPD średni czas dostawy wynosi 3-5 dni. Firma ta jest ceniona za dobry stosunek jakości do ceny oraz szeroką dostępność usług kurierskich w całej Europie.
  • GLS specjalizuje się w przesyłkach międzynarodowych z czasem dostawy 3-6 dni. GLS jest znana z wysokiej jakości obsługi klienta i niezawodności.
  • UPS ze średnim czasem dostawy 2-4 dni, oferuje szeroką sieć logistyczną i zaawansowane technologie śledzenia przesyłek, to sprawia, że firma jest jednym z liderów rynku.
  • Global 24 to nowy gracz na rynku oferujący średni czas dostawy 4-7 dni. Firma dynamicznie rozwija swoją sieć logistyczną, starając się zdobyć większy udział w rynku.
  • W SP Express średni czas dostawy wynosi 2-5 dni. Firma oferuje szybkie i konkurencyjne, szybkie dostawy,  szczególnie na rynku niemieckim, włoskim, francuskim i hiszpańskim. 
  • OLZA specjalizuje się w konsolidacji przesyłek, oferując średni czas dostawy 4-6 dni. Firma efektywnie zarządza dużymi wolumenami przesyłek międzynarodowych.

Na czym polega konkurencyjność cen SP Express na wybranych rynkach? 

Na rynku niemieckim SP Express oferuje dostawę w 2 dni, efektywną sieć logistyczną oraz szybkie doręczenia, a przy tym konkurencyjne ceny dla małych i dużych firm.  Dla rynku francuskiego firma oferuje dostawy w 3-4 dni, specjalne oferty dla e-commerce, rabaty dla stałych klientów i dostosowanie usług do lokalnych potrzeb. Na rynku hiszpańskim SP Express oferuje dostawy w 4-5 dni, zoptymalizowane procesy logistyczne, technologiczne śledzenie przesyłek, a także konkurencyjne ceny dostosowane do rynku hiszpańskiego.

Powiązane artykuły — czytaj więcej… 

Czym kierować się przy wyborze firmy kurierskiej? 

Wybór odpowiedniej firmy kurierskiej jest kluczowy dla sukcesu Twojego biznesu e-commerce. Jak dokonać najlepszego wyboru i czym się kierować?

  1. Zbadaj opinie innych klientów na temat firmy kurierskiej. Skorzystaj z portali opiniotwórczych, forów internetowych i mediów społecznościowych. Zwróć uwagę na doświadczenia z dostawą, obsługą klienta i niezawodnością.
  2. Porównaj cenniki różnych firm kurierskich. Upewnij się, że oferują one konkurencyjne ceny, które odpowiadają Twojemu budżetowi. Sprawdź dostępne opcje dostawy, takie jak standardowa, ekspresowa, międzynarodowa, czy dostawa w weekendy.
  3. Upewnij się, że firma kurierska ma dobrą reputację w zakresie terminowości dostaw. Możesz to zrobić, przeglądając rankingi firm kurierskich lub pytając o rekomendacje innych przedsiębiorców​​. Zwróć uwagę na średni czas dostawy na Twoim docelowym rynku.
  4. Dowiedz się, czy firma kurierska oferuje ubezpieczenie przesyłek. Jest to szczególnie ważne przy wysyłce wartościowych towarów. Zapytaj o szczegóły dotyczące warunków ubezpieczenia oraz procedury zgłaszania reklamacji.
  5. Skontaktuj się z obsługą klienta firmy kurierskiej, aby ocenić ich responsywność i profesjonalizm. Ważne jest, aby mieć pewność, że w razie problemów będziesz mógł szybko i skutecznie uzyskać pomoc.
  6. Wybierz firmę, która oferuje zaawansowane narzędzia do śledzenia przesyłek w czasie rzeczywistym. Dzięki temu będziesz mógł na bieżąco monitorować status swoich przesyłek. Upewnij się, że system śledzenia jest łatwy w użyciu i dostępny dla Twoich klientów.
  7. Sprawdź, czy firma kurierska oferuje elastyczne opcje dostawy, takie jak zmiana adresu w trakcie dostawy, przekierowanie przesyłki czy możliwość wyboru punktu odbioru. Elastyczność usług może znacząco poprawić doświadczenie Twoich klientów.
  8. Dowiedz się, jakie dodatkowe usługi oferuje firma kurierska, takie jak pakowanie, magazynowanie, czy obsługa zwrotów. Te usługi mogą być bardzo pomocne w usprawnieniu Twojej logistyki i poprawie efektywności operacyjnej.

Dobrze przemyśl wybór odpowiedniej firmy kurierskiej

Wybór odpowiedniego kuriera zależy od specyficznych potrzeb firmy i oczekiwań klientów. Liderami pod względem terminowości dostaw są DHL, UPS i SP Express, które oferują szybkie i niezawodne usługi na terenie całej Unii Europejskiej.

Zaobserwuj nasz portal, aby na bieżąco poszerzać wiedzę o usługach e-commerce. Sprawdź nasze wskazówki, inspiracje i insighty, aby wznieść swój biznes na wyższy poziom. Pamiętaj, małe i średnie przedsiębiorstwa z pomocą nowoczesnych technologii i dobrze wykorzystanego sprytu, również mogą konkurować z dużymi graczami.

Źródła

  1. How To Choose The Right Delivery Company: DHL, DPD, UPS, & GLS
  2. DPD vs. DHL: How to Choose the Best Courier For Your Business
  3. DHL
  4. DPD
  5. GLS
  6. SP Express
  7. https://spexpress.pl/w2/site/contact
  8. UPS
  9. Global24.com
  10. Olza Logistic: Przesyłki kurierskie zagraniczne dla firm
Wiadomości związane
Sprzedaż

Social selling w e-commerce – co to jest i jak na nim zarobić?

Wyobraź sobie, że Twój e-commerce nie tylko sprzedaje produkty, ale także buduje trwałe relacje…
Więcej
E-commerceOptymalizacja

Wpływ szybkich dostaw na lojalność klientów w e-commerce

Firmy muszą działać elastycznie i sprawnie, a także brać pod uwagę wpływ szybkich dostaw na…
Więcej
Big DataNowa TechnologiaSprzedażTechnologie

Wykorzystanie big data do przewidywania popytu w e-commerce — wznieś swój biznes na wyższy poziom!

Przewidywanie popytu pozwala skutecznie zarządzać zapasami. Zapewnienia także wysoką jakość…
Więcej
Newsletter

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
LinkedIn