Każdego dnia na świecie przesyłane są miliony paczek. W miarę jak e-commerce rośnie w siłę, znaczenie zapewnienia bezpiecznej logistyki staje się kluczowe. Ubezpieczenie przesyłek to sposób na minimalizowanie ryzyka i budowanie zaufania klientów. Bez względu na to, czy prowadzisz mały sklep www, czy zajmujesz się sprzedażą na skalę globalną – przesyłka stanowi kluczowy element łańcucha sprzedaży. Jeśli paczka nie dotrze do kupującego albo zostanie uszkodzona, możesz stracić zaufanie konsumenta. Na szczęście możesz ograniczyć to ryzyko. Sprawdź, jak ważne jest ubezpieczenie przesyłki e-commerce!
Ryzyko wpisane w przesyłki e-commerce
Zawrotne tempo rozwoju branży jest proporcjonalne do rosnącej liczby przesyłek. Im więcej paczek wyślesz, tym jednak większe niebezpieczeństwo opóźnienia, uszkodzenia bądź zagubienia przynajmniej części z nich. To, niestety, może wiązać się z wysokimi stratami zarówno finansowymi, jak i wizerunkowymi.
Transport przesyłek e-commerce wiąże się z wieloma ryzykami. Oto najczęstsze zagrożenia, które mogą wpłynąć na dostawę:
- skrajne warunki pogodowe,
- działania przestępcze (np. kradzież),
- błędy systemowe firm kurierskich,
- problemy celne,
- nieodpowiedni sposób pakowania
- błędy adresowe.
Ubezpieczenie przesyłki e-commerce pozwoli Ci spać spokojniej!
Ubezpieczenie przesyłki to skuteczny sposób na zabezpieczenie wartości towaru podczas transportu. Oferuje pełną lub częściową ochronę przed utratą, lub uszkodzeniem paczek.. Ubezpieczenie stanowi formę polisy, która ma chronić wartość towaru przed różnymi niebezpieczeństwami podróży.
Nie tylko Ty śpisz spokojnie! Ubezpieczenie przesyłki e-commerce wpływa na satysfakcję klienta
Klienci coraz bardziej cenią sobie bezpieczeństwo przesyłek. Oferując ubezpieczenie, zwiększasz swoje szanse na zbudowanie zaufania i lojalności klientów. Zaufałbyś bardziej sprzedawcy, który zapewnia Cię, że w przypadku jakichkolwiek kłopotów z paczką przysługuje Ci pełny zwrot kosztów bądź wymiana produktu? Raczej tak, ponieważ ubezpieczenie przesyłki jest formą potwierdzenia wiarygodności sklepu internetowego.
Nie ma nic cenniejszego w e-commerce niż lojalność konsumenta. To właśnie ono odpowiada za długoterminowy sukces biznesu w sieci. Jeśli chcesz być maksymalnie rzetelny, zapewnij swoim klientom możliwość ubezpieczenia towaru. Tego typu dodatkowa warstwa ochronna skuteczniej przekona do ponownych zakupów.
Czytaj więcej…
- Jak zbudować lojalność klientów w e-Commerce? – E-commercetimes.pl
- Wpływ szybkich dostaw na lojalność klientów w e-commerce – E-commercetimes.pl
Ogranicz liczbę reklamacji i zwrotów
Dobra obsługa klienta jest kluczowa dla sukcesu e-commerce. Ubezpieczenie przesyłek może znacząco ograniczyć liczbę reklamacji i zwrotów. Badania pokazują, że większość z nas spotkało się w ostatnich 12 miesiącach z kiepską obsługą klienta, zaś 30% spośród ankietowanych od razu po niezadowalającym doświadczeniu podjęło decyzję o rezygnacji z proponowanych usług. A trudno przecież mówić o dobrej jakości obsługi kupującego, jeśli co rusz pojawiają się nieporozumienia lub otwarte konflikty z klientami w kwestii dostaw…
Dlaczego warto ubezpieczyć przesyłkę?
Ubezpieczenie przesyłek w e-commerce nie tylko chroni przed stratami finansowymi, ale także zwiększa konkurencyjność i buduje reputację Twojej firmy. Dzięki ubezpieczeniu paczki możesz:
- ochronić się przed stratami finansowymi,
- zwiększyć swoją konkurencyjność rynkową,
- podnieść jakość procesów obsługi klienta,
- zbudować reputację firmy godnej zaufania.
Czym się kierować podczas wyboru ubezpieczenia przesyłek w e-commerce?
Wybór odpowiedniego ubezpieczenia przesyłek wymaga uwzględnienia kilku kluczowych czynników, takich jak potrzeby biznesowe, rynki zbytu i liczba wysyłanych paczek. Jak przeprowadzić odpowiednią analizę i na czym się skupić?
Analiza potrzeb Twojego biznesu
Dobierz formę ubezpieczenia na podstawie specyfiki sprzedawanych przez siebie towarów. Niektóre produkty są bardziej niż inne narażone na uszkodzenia podczas transportu. Ponadto przedmioty o dużej wartości wymagają bardziej kompleksowego zabezpieczenia (np. od kradzieży).
Rynki zbytu
Jeśli prowadzisz sprzedaż wysyłkową za granicę, musisz brać pod uwagę ryzyka typowe dla handlu międzynarodowego. Obejmuje to między innymi opóźnienia na granicach czy zmienne standardy bezpieczeństwa.
Liczba wysyłanych przez Ciebie paczek
Statystycznie im więcej towarów wysyłasz, ryzyko przykrych niespodzianek rośnie. Jeśli prowadzisz regularny biznes, pomyśl o bardziej ekonomicznych formach pakietów ubezpieczeniowych. W e-commerce często wykorzystywane są pakiety zależne od czasu lub kwoty zamówienia. Na rynku dostępne są też rozwiązania określające rodzaj ryzyka.
Na co zwrócić uwagę, gdy wybierasz partnera logistycznego?
Wybierając partnera logistycznego, zwróć uwagę na przejrzystość oferty ubezpieczenia i regulacje dotyczące odpowiedzialności za przesyłki. Poniżej znajdziesz wskazówki, czym się kierować podczas wyboru partnera logistycznego dla swojego biznesu e-commerce!
Przejrzysta oferta obejmująca ubezpieczenie przesyłek
Współpraca z firmami oferującymi usługi transportowo-logistyczne powinna uwzględniać możliwość ubezpieczenia wysyłanych towarów. W dużej mierze zabezpieczenie przesyłek jest regulowane przepisami krajowymi. W Unii Europejskiej istnieją przepisy dot. odpowiedzialności przewoźników za transportowane towary. Niestety, nie zawsze można liczyć na zwrot pełnej wartości przesyłki. Może się też zdarzyć, że odpowiedzialność za przesyłkę zostanie rozłożona między sprzedawcę i przewoźnika. Jak to rozumieć? Sprzedawca będzie odpowiadać za odpowiednie zabezpieczenie produktu, zaś przewoźnik za bezpieczny transport.
Nie ma powodu, aby ryzykować brak ubezpieczenia. Stawiaj na współpracę z firmami logistycznymi, które zapewniają jasne zasady ubezpieczenia przewożonych towarów. Na polskim rynku działają na przykład:
- SPX – daje możliwość ubezpieczenia aż do 25 tysięcy złotych,
- DPD – ubezpieczenie przesyłek cenowo uzależnione od wartości paczki (np. towar o wartości do 6500 zł za +6,49 zł),
- InPost – ubezpieczenie gwarantowane do wartości 5 tys. złotych z możliwością dopłaty za dodatkową ochronę.
Ubezpieczenie przesyłki to forma inwestycji
Inwestycja w ubezpieczenie przesyłek to sposób na zwiększenie zaufania klientów, ochrona przed stratami finansowymi i optymalizację procesów logistycznych. W dynamicznie zmieniającym się środowisku handlu internetowego odpowiednie zabezpieczenie zbudować przewagę rynkową. Przewagę, która może przesądzić o Twoim być albo nie być w branży! Bądź zawsze na bieżąco z trendami na rynku e-commerce – nie zapomnij zaobserwować naszego portalu!
Źródła
1.Raport z badań jakości obsługi klienta.
2.SPX
3.Cennik DPD – tanie przesyłki kurierskie
4.Czy można dodatkowo ubezpieczyć przesyłkę Allegro Kurier24 InPost?
5. Chodak G., Łęczek J., Problem ostatniej mili – wyniki badań sklepów internetowych i konsumentów, Problem ostatniej mili – wyniki badań Chodak i Łęczek
6.Czy powinieneś ubezpieczać paczkę, którą wysyłasz za granicę? – Zielona News