E-commerce

Darmowa dostawa zwiększy sprzedaż w e-commerce

A man holds boxes over the inscription free shipping. Promotions preferential terms for large customers and product groups. Transportation of goods and services, distribution and delivery of orders.

Firmy e-commerce szukają sposobów, dzięki którym mogą zachęcić klientów do zakupów. Jedną ze sprawdzonych metod jest oferta bezpłatnej wysyłki. Dlaczego warto ją stosować? Przeczytaj i dowiedz się wszystkiego, co musisz wiedzieć, o darmowej dostawie!

Psychologia konsumenta a darmowa dostawa

W Baymard Institute przeprowadzono badanie, którego wyniki ukazały, że aż 49% konsumentów porzuca koszyk z powodu zbyt wysokiego kosztu dostawy. Dodatkowe opłaty na etapie finalizacji zamówienia mogą spowodować, że klient poczuje się oszukany. Zniechęcenie wzrośnie jeszcze bardziej, gdy koszt dostawy będzie wysoki.

Rola darmowej dostawy

Zgodnie z psychologią konsumenta, im proces zakupu jest prostszy, tym chętniej nabywamy dobra. Darmowa dostawa idealnie wpisze się w ten trend – będzie stanowić ona zachętę, która eliminuje problem w postaci dodatkowych kosztów. Kosztów, których niekoniecznie było się świadomym i których nie chce się ponosić.

Zalety wprowadzenia darmowej dostawy w e-commerce

Implementacja darmowej dostawy do biznesu e-commerce daje wiele korzyści:

  • Wzrost konwersji. Ułatwienie procesu składania zamówienia skraca czas potrzebny na jego sfinalizowanie. Im szybciej klient dokona zakupu, tym mniej będzie miał wątpliwości, a także czasu na sprawdzenie oferty konkurencji. Krótko mówiąc: każde kliknięcie ma znaczenie – im ich mniej, tym większa szansa na sprzedaż.
  • Budowanie lojalności klienta. Darmowa dostawa poprawia wierność konsumenta. Klient będzie skłonny częściej wrócić do sklepu, jeśli nie będzie w perspektywie konieczności zapłaty za dodatkowe usługi, (które przecież nie są z jego perspektywy obiektem zainteresowania).
  • Podwyższenie średniej wartości koszyka. Bezpłatna wysyłka może stanowić narzędzie pozwalające zwiększać wartość zamówienia. Wynika to bezpośrednio ze strategii budowanej wokół bonusu darmowej dostawy od danej kwoty zamówienia.
  • Zwiększanie przewagi nad konkurencją. Walki cenowe w którymś momencie się kończą. Czym możesz się więc odróżnić od konkurencji, jeśli oferujecie te same produkty? Darmowa dostawa może stanowić duży atut – jest widoczna, wymierna i powszechnie pożądana.
  • Budowanie pozytywnego wizerunku. Oferowanie darmowej wysyłki może poprawić wizerunek marki jako prokonsumenckiej i skupionej na potrzebach klienta. To zwiększa szanse na pozytywne rekomendacje zarówno w internecie, jak i wśród znajomych.

Strategie wprowadzania polityki darmowej dostawy

Wprowadzenie darmowej dostawy może być realizowane na różne sposoby. Sposób implementacji powinien brać pod uwagę:

  • specyfikę branży,
  • firmowe możliwości logistyczne,
  • model biznesowy. 

Nie pozwól, aby koszty wysyłki zniechęciły Twoich klientów. Działaj teraz i zaoferuj im darmową dostawę! Poniżej znajdziesz kilka popularnych strategii, które warto rozważyć…

Darmowa dostawa od określonej kwoty zamówienia

Sprzedający zachęca konsumenta do dodania do koszyka produktów, dzięki którym osiągnięty zostanie poziom darmowej wysyłki.

Na polskim rynku e-commerce popularność zyskały między innymi:

  • Amazon – przy minimalnej kwocie zamówienia 65 zł,
  • Zalando – minimalna kwota 59 zł,
  • Allegro – w zależności od formy dostawy 45 zł lub 65 zł,
  • H&M – dla klubowiczów od 170 zł,
  • eObuwie – od 149 zł.

Program subskrypcyjny

W tym przypadku darmowa wysyłka będzie benefitem wynikającym z uczestnictwa w programie lojalnościowym. Możesz określić różne poziomy członkostwa, które będą generować dodatkowe bonusy.

Tego typu strategia łączy w sobie zalety budowania wierności klienta oraz zapewniania stałego przychodu przedsiębiorstwu.

Przykłady:

Sezonowa okazja

Równie skuteczną metodą działania może okazać się wdrożenie polityki promocji sezonowej. Okazje tego typu przyciągają w szczególności nowych klientów w okresach zwiększonego zapotrzebowania na zakupy (np. przed świętami, w Black Friday). Promocja darmowej dostawy staje się wówczas okazją, której trudno się oprzeć, ponieważ trzeba się spieszyć.

Przykłady:

Darmowa wysyłka opłaca się firmom e-commerce

Jeśli szukasz uniwersalnego i sprawdzonego narzędzia strategii w handlu internetowym, postaw na darmową dostawę. Bezpłatna wysyłka pozwala zwiększyć wartość koszyka zakupowego, podnosi poziom lojalności klienta oraz buduje pozytywny wizerunek. Nie czekaj – wprowadź darmową dostawę i zobacz, jak Twoje wyniki sprzedaży idą w górę! 

Jeśli chciałbyś poznać więcej wskazówek zwiększających sprzedaż, zaobserwuj nasz portal!

Źródła

1.Bezpłatna dostawa zamówień w serwisie Amazon

2.Koszty wysyłki – Wysyłka i dostawa

3.Allegro Smart! – Darmowa dostawa do Paczkomatów, Punktów odbioru oraz kurierem przez cały rok za jednorazową opłatą

4.https://www2.hm.com/pl_pl/customer-service/helpparagraphcomponent.html

5.https://eobuwie.com.pl/b/koszty-dostawy?cookie_consent=true

6.Ile kosztuje usługa Allegro Smart! – Pomoc

7.Opłata za członkostwo w programie Amazon Prime

8.Cennik dostaw – pomoc – sklep internetowy empik.com

9.BLACK WEEKEND – DARMOWA DOSTAWA | BeauYou.pl

10.Walentynkowe Promocje – 14 lutego 2024 – Newsweek.pl

11.https://alilo.pl/blog/aktualnosc/%E2%9C%8E-back-to-school-darmowa-wysylka-%E2%9C%8E/1

12.49 Cart Abandonment Rate Statistics 2024 – Cart & Checkout – Baymard Institute

Wiadomości związane
E-commerce

Fulfillment w e-commerce: czy warto oddać paczki w cudze ręce?

Prowadzisz sklep internetowy, a Twój salon powoli zamienia się w magazyn? Kurierzy mijają się w…
Więcej
E-commerce

Marketplace vs. własny sklep: gdzie szybciej i taniej dostarczyć produkt?

„Wystarczy wystawić na Allegro” – mówi jeden przedsiębiorca, już śniąc o milionach. Inny…
Więcej
E-commerce

Zwroty w e-commerce: jak sprawić, by nie zrujnowały Twojego biznesu?

Witaj w królestwie „kup, przymierz, odeślij”. Zwroty w e-commerce stały się tak powszechne…
Więcej
Newsletter

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
LinkedIn