Odpowiednio skonstruowana strategia marketingowa oraz jej skuteczna realizacja to klucze do sukcesu. Wielu właścicieli sklepów online zastanawia się, czy lepiej polegać na własnych zasobach, czy skorzystać z pomocy agencji marketingowej. Wybór agencji marketingowej dla e-commerce może być wyzwaniem. Sprawdź, kiedy warto rozpocząć współpracę i na co zwrócić uwagę, żeby nie żałować!
Własny dział marketingu, profesjonalna agencja czy freelancer – co wybrać?
Zawsze masz wybór. Możesz postawić na siłę wewnętrznych specjalistów, ale musisz wówczas zapewnić im odpowiednie warunki zatrudnienia. Jeśli wybierasz współpracę z freelancerem, trzeba z kolei liczyć się z tym, że prawdopodobnie obsługuje on więcej niż jednego klienta. Nie będzie wówczas tak związany z firmą jak etatowi pracownicy. Poza tym pojedyncza osoba może sobie nie poradzić, jeśli Twój biznes dynamicznie wzrasta. Czy jesteś zatem skazany na współpracę z agencją?
Zalety współpracy z agencją marketingową
Kusi Cię wybór agencji marketingowej dla e-commerce? Sprawdź, jakie korzyści niesie współpraca z profesjonalną agencją, żeby wiedzieć, czego szukać!
Doświadczenie i wszechstronna wiedza specjalistyczna
Agencja marketingowa to nie pojedyncza osoba od wszystkiego. Pracują w niej eksperci zajmujący się SEO, analityką czy social mediami. Każdy jest specjalistą w swoim fachu, a współpraca między działami zapewnia wszechstronne podejście do Twojego biznesu online.
Dostęp do najnowszych narzędzi
Agencja powinna mieć dostęp do zaawansowanych narzędzi marketingowych oraz analitycznych. Czy byłbyś w stanie płacić za dostęp do każdego programu samodzielnie?
Czytaj więcej…
- Wykorzystanie big data do przewidywania popytu w e-commerce — wznieś swój biznes na wyższy poziom! – E-commercetimes.pl
- Marketing automation w e-commerce – pozwól sobie oszczędzić czas – E-commercetimes.pl
- Top 3 technologie dla zielonych firm logistycznych – E-commercetimes.pl
Skalowalność działań
Podstawą komunikacji z agencją marketingową będzie określenie etapu rozwoju, na którym znajduje się Twoja firma e-commerce. Profesjonalna agencja powinna umieć zaproponować strategię działań bez względu na to, czy biznes dopiero startuje, czy już intensywnie się rozwija.
Oszczędność zasobów i czasu
Jeśli decydujesz się zlecić działania agencji, zapewniasz sobie automatycznie więcej czasu na zajęcie się innymi aspektami prowadzenia biznesu. W efekcie lepiej zarządzasz czasem nie tylko swoim, ale i pozostałych pracowników.
Wady współpracy z agencją marketingową
Każda opcja ma dwie strony medalu. Wybierając kooperację z agencją marketingową, musisz uwzględnić również te kwestie…
Wysoki koszt usług
Wszystko zależy od formy i zakresu współpracy. Nie bez znaczenia będzie też prestiż agencji czy jej lokalizacja. Możesz wybrać jedną z 3 form rozliczenia:
- za usługę,
- za godzinę pracy,
- rozliczenie pakietowe.
Jedno jest pewne: ceny rosną. Ile może więc kosztować wybór agencji marketingowej dla e-commerce?
Ceny z kwietnia 2024 roku oscylują dla mniejszych firm na poziomie od tysiąca zł netto, przy czym dla e-commerce koszt może przekroczyć nawet 5 – 10 tysięcy zł. Cena opracowania strategii marketingowej to od tysiąca do kilkudziesięciu tysięcy zł.
Wygórowane stawki? Pomyśl, że (na podstawie danych dotyczących średnich wynagrodzeń z portali wynagrodzenia.pl i pracuj.pl) już w 2022 roku zatrudnienie na pełen etat zespołu marketingowego dało miesięczny wydatek ok. 80 tysięcy zł netto!
Czas adaptacji
Poznanie specyfiki Twojej firmy może być czasochłonnym procesem. Ustalcie oczekiwania, cele oraz orientacyjne terminy ich realizacji.
Brak pełnej kontroli nad procesami
Nie zajmujesz się marketingiem bezpośrednio, masz więcej czasu na inne sprawy. Z drugiej strony nie sprawujesz pełnowymiarowej kontroli nad wizerunkiem. Kluczowym aspektem w tym kontekście jest utrzymanie dwustronnej komunikacji z agencją marketingową, by uniknąć nieporozumień.
Wybór agencji marketingowej dla e-commerce – jak się za to zabrać?
Zdecydowałeś się na współpracę z agencją marketingową? Pierwszy krok za Tobą! Teraz stoisz przed wyzwaniem w postaci wyboru konkretnej firmy? Nie wiesz, jak się do tego zabrać? Poniżej znajdziesz krótki przewodnik, jak wybrać agencję marketingową dla swojej firmy e-commerce!
Zdefiniuj swoje potrzeby
Przeanalizuj obecną sytuację swojego przedsiębiorstwa, w tym określ jego słabe i mocne strony. Zastanów się, do jakich celów realizacji chcesz dążyć. Powinny być one mierzalne oraz konkretne. Im precyzyjniejszy cel, tym łatwiej znaleźć agencję specjalizującą się w danej materii.
Określ kryteria wyboru agencji, którymi będziesz się kierować
Zwróć uwagę na doświadczenie agencji w swojej branży: zapoznaj się z ich portfolio i opiniami ich klientów. Postaraj się poznać zespół, który byłby odpowiedzialny za Twój marketing. Dowiedz się, jak zamierzają podejść do stworzenia strategii marketingowej (czy rozumieją specyfikę branży?). Nie zapomnij o ustaleniu form raportowania o wynikach!
Przygotuj się na właściwy proces wyboru agencji marketingowej
Pomocne będzie stworzenie krótkiej listy faworytów, którzy dotychczas najbardziej Cię przekonali. Poproś o spotkanie z prezentacją na temat wizji współpracy oraz wstępnej wersji strategii. Na podstawie uzyskanych danych porównaj oferty, w tym przewidywany koszt usług. W umowie z wybraną agencją zawrzyj informacje na temat:
- zakresu usług,
- planu działań marketingowych,
- spodziewanych wyników,
- formy rozliczenia.
Wybór agencji marketingowej nie musi stać się koszmarem!
Decyzja o wyborze specjalistów odpowiedzialnych za działania sprzedażowo-wizerunkowe może spędzać sen z powiek. W końcu o skuteczność marketingu w dużej mierze buduje się współczesnych gigantów rynkowych.
Jeśli zdecydujesz się na współpracę z agencją marketingową, nie bój się aktywnego podejścia do komunikacji z wykonawcami. Działaj z głową, odważnie… Ufaj specjalistom! Obserwuj nasz portal i dowiedz się więcej o kulisach prowadzenia formy e-commerce!
Źródła
1.Komu Media: Ile kosztuje wynajęcie agencji marketingowej?
2.Agencja digital marketingu – czym jest? Zakres usług i koszty współpracy! – Carted
3.Ile Kosztuje Strategia Marketingowa i jak za nią nie przepłacić?
4.Ile kosztuje marketing w 2022 roku? | Reklama Dla Biznesu
7.Ile kosztuje współpraca z agencją marketingową?