E-commerce

Blog e-commerce – dlaczego warto go prowadzić?

Creative ideas. Cheerful male and female colleagues planning working process and using stickers with marker while standing in modern office. Teamwork. Project management

Jeśli szukasz sposobu na wyróżnienie się wśród konkurencji, pomyśl o uruchomieniu bloga! Blog e-commerce to świetny sposób na budowanie marki i dostarczanie konsumentom wartościowego contentu. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jakie zyski może odnieść Twój biznes dzięki prowadzeniu bloga!

Czy blog firmy e-commerce faktycznie jest skutecznym narzędziem marketingowym?

Jedni powiedzą, że blog to przeżytek. Inni wysuną argument, że teraz liczą się wyłącznie social media. Rzeczywiście media społecznościowe wiodą prym, ponieważ użytkuje je ogromna liczba osób na całym świecie. Czy zatem nie trzeba poświęcać czasu innym mediom przekazu?

Badania pokazują, że niemal połowa konsumentów zapoznaje się z 3 do 5 treści, zanim podejmie decyzję o kupnie. Blog może być jednym z takich źródeł! Więcej danych? Oto one: do 80% internautów ignoruje materiały płatne, woli za to treści bezpłatne. 60% ankietowanych wskazało, że inbound marketing (w tym m.in. treści blogowe) zapewniają najlepszej jakości leady.

Jeśli lubisz praktyczne informacje poparte twardymi danymi, być może spodobają Ci się inne nasze artykuły branżowe:

Blog firmowy niesie wszechstronne korzyści

Zastanawiasz, dlaczego warto prowadzić blog e-commerce? Poznaj najczęściej pojawiające się zalety posiadania bloga firmowego!

Buduj zaufanie oraz autorytet wśród klientów

Blog dla firmy sprzedającej w sieci pozwala stworzyć wrażenie marki jako autorytetu. Klienci szukają rzetelnych informacji na różne tematy. Wykorzystaj wiedzę o potrzebach konsumenta, aby stworzyć odpowiednie materiały edukacyjne. Mogą one przyjąć 3 formy:

  • treści dydaktyczne – skup się bezpośrednio na produkcie lub innym interesującym temacie, który nada się do promocji dobra. Tego typu treść pomoże potencjalnemu kupującemu podjąć świadomą decyzję zakupową, co wpłynie na odbiór firmy jako godnej zaufania i rzetelnej. Przykłady: Allegro, Slack, Shopify, eBay.
  • materiały eksperckie – szczególną wartość będą miały wywiady ze specjalistami w swojej branży; mogą one przybrać postać poradników. Przykłady: Microsoft, LinkedIn,
  • studia przypadków – podnoszą wiarygodność firmy w oparciu o dowody społeczne, które są niezwykle istotne w trakcie dokonywania zakupów. Przykłady: Google Cloud, Adobe.

Popraw SEO

Blog e-commerce to urodzaj możliwości, dzięki któremu poprawisz widoczność swojego przedsiębiorstwa w wyszukiwarkach. W jaki sposób?

  • Optymalizacja – blog firmowy ułatwia efektywną optymalizację treści od strony słów kluczowych.
  • Długie ogony – treści umieszczane na blogach biznesowych pozwalają targetować long-tail keywords (niszowe oraz bardziej szczegółowe frazy). Może i pojawiają się one rzadziej w wynikach wyszukiwania, ale zarazem cechują się tym, że zwykle trafiają do klientów bardziej nastawionych na zakup.
  • Stała aktualizacja bazy wiedzy – dostosowywanie zamieszczonych treści do zmian, nowych odkryć. Recykling treści nie tylko pokazuje odbiorcom, że firma trzyma rękę na pulsie i jest na bieżąco z tym, co się dzieje w branży. Marketingowcy mogą ponownie wykorzystywać materiały, które działały i przynosiły zyski.
  • Linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne – blog e-commerce to również szansa na zamieszczenie efektywnego linkowania wewnętrznego oraz zewnętrznego. Pierwsze przekłada się np. na poprawę SEO podstron, po drugie – stwarza szansę na podnoszenie zaufania wyszukiwarki Google.

Podnieś poziom zaangażowania klienta

Zwiększyć zaangażowanie konsumenta możesz dzięki umożliwieniu mu interaktywnego sposobu obcowania z treścią na blogu. W jaki sposób dodać kontaktom interaktywności? Wykorzystaj opcję komentowania do bezpośredniej interakcji.

Przykłady:

  • Amazon – znaczek interakcji odpowiadający, czy materiał okazał się przydatny;
  • Etsy – komentarze użytkowników.

Odkryj skarbnicę contentu dla mediów społecznościowych i kampanii e-mailowych

Artykuły z bloga e-commerce sprawdzają się do udostępnienia w social mediach. Dzielić się treścią mogą zarówno firmy, jak i sami kupujący, co wpływa na wyższe zasięgi. Wykorzystaj je także w marketingowych kampaniach e-mailowych (np. newsletter).

Personalizuj przekaz

Blog firmowy pozwala na kreowanie spersonalizowanych treści branżowych. Możesz dopasować podejmowaną tematykę, formę wyrazu albo styl komunikacji. Tym samym odpowiesz na potrzeby różnych segmentów rynku.

Wspieraj sprzedaż

Blog e-commerce to nieocenione wsparcie procesu sprzedażowego. Stanowi on kluczową rolę w wytyczaniu ścieżki zakupowej klienta. Treści, które pojawią się na blogu firmowym, z założenia mają zachęcić potencjalnego kupującego do działania (CTA), a także rozwiać ewentualne wątpliwości dotyczące produktu. Jeśli materiały blogowe są odpowiednio opracowane, wspierają również cross-selling i up-selling oraz podnoszą średnią wartość koszyka.

Traktuj bloga jako lustro skuteczności działań marketingowych

Liczne narzędzia analityczne ułatwiają stały monitoring skuteczności działań marketingowych na blogu. W rezultacie jesteś w stanie powiedzieć, które słowa kluczowe generują najwięcej ruchu, a także jakie tematy budzą szczególne zaciekawienie.

Wybierz budżetową formę pobudzania sprzedaży

Prowadzenie bloga e-commerce to jedna z tańszych opcji kreowania popytu na produkty lub usługi. Z drugiej strony na efekty publikacji trzeba poczekać. Potencjał rynkowy jest jednak obiecujący – CBOS podał, że w maju 2023 roku aż 85% użytkowników internetu kupiło coś przez Internet!

Blog e-commerce może pomóc również Twojemu biznesowi

Prowadzenie bloga to inwestycja czasu, zasobów ludzkich, pomysłów i cierpliwości. Nikt nie zagwarantuje Ci pełnego sukcesu przedsięwzięcia, masz jednak dużą szansę na osiągnięcie realnych korzyści w postaci nowych i powracających klientów. Koniecznie sprawdź, w jaki sposób prowadzić komunikację marketingową firmy e-commerce – śledź nasz portal, by wiedzieć więcej!

Źródła

1.Restructuring At Eloqua Begins In Wake Of Oracle Acquisition – Demand Gen Report

2.71 Mind-Blowing Search Engine Optimization Stats

3.State of Inbound 2018

4.Ponad 20 statystyk i trendów blogowych na rok 2024 – Website Rating

5.7 realnych korzyści z prowadzenia bloga firmowego | staystyki

6.Czy warto pisać bloga w czasach ghostwritingu i sztucznej inteligencji? – Średnio Zaawansowany

7.Korzystanie z internetu w 2023 roku

8.Blog o e-commerce i rozpoczęciu sprzedaży online – Allegro.pl

9.Blog Amazon Ads — Statystyki dotyczące reklam i analizy branżowe

10.Etsy Journal

11.Ecommerce Marketing Blog – Ecommerce News, Online Store Tips and More – Shopify

12.eBay Blog

13.Microsoft Blogs

14.Official LinkedIn Blog

15.Google Cloud Blog | News, Features and Announcements

16.the Adobe Blog

17.Slack Blog

Wiadomości związane
E-commerce

Fulfillment w e-commerce: czy warto oddać paczki w cudze ręce?

Prowadzisz sklep internetowy, a Twój salon powoli zamienia się w magazyn? Kurierzy mijają się w…
Więcej
E-commerce

Marketplace vs. własny sklep: gdzie szybciej i taniej dostarczyć produkt?

„Wystarczy wystawić na Allegro” – mówi jeden przedsiębiorca, już śniąc o milionach. Inny…
Więcej
E-commerce

Zwroty w e-commerce: jak sprawić, by nie zrujnowały Twojego biznesu?

Witaj w królestwie „kup, przymierz, odeślij”. Zwroty w e-commerce stały się tak powszechne…
Więcej
Newsletter

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
LinkedIn