Jak usprawnić zarządzanie biznesem e-commerce? Odpowiedzią jest oprogramowanie. Jak dostosować stronę internetową e-sklepu odpowiednio do potrzeb biznesowych?
Optymalizacja strony internetowej sklepu e-commerce — recepta na sukces
Zakupy online stały się naszą codziennością. Ich popularność najbardziej widoczna jest w liczbach:
- Około 30 milionów osób korzysta z internetu w Polsce,
- a 79% z nich dokonało kiedyś zakupu w sieci,
- 75% osób podczas zakupów wybiera polskie sklepy online,
- szacuję się, że w Internecie istnieje 12-24 mln stron internetowych o profilu e-commerce (1).
Wybór odpowiedniej przeglądarki internetowej przez klienta jest istotny dla zapewnienia komfortowych i pomyślnych doświadczeń zakupowych online. Kompatybilność i dostosowanie przeglądarki do indywidualnych potrzeb użytkownika są kluczowe dla osiągnięcia satysfakcji z transakcji. Z kolei dla e-biznesu priorytetem jest adaptacja strony internetowej sklepu do różnorodnych preferencji przeglądarek klientów, co gwarantuje niezmienną funkcjonalność.
Jak skutecznie zoptymalizować stronę internetową?
- 79% Internautów dokonuje zakupu za pomocą urządzenia mobilnego.
- Dostosuj stronę internetową, aby była czytelna niezależnie od rozmiaru ekranu.
- Skróć czas ładowania strony przez:
- Wykorzystanie skompresowanych obrazów i filmów
- np. pliki graficzne i wideo w formacie WebP,
- ogranicz wykorzystanie kodów CSS i JavaScript,
- ogranicz wykorzystanie pamięci podręcznej przeglądarki.
- Wykorzystanie skompresowanych obrazów i filmów
- Dostosuj stronę internetową pod kątem algorytmów wyszukiwarek internetowych (SEO). W tym celu używaj:
- Słów kluczowych,
- optymalizuj tagi meta
- oraz strukturę URL.
- Używaj linkowania wewnętrznego i zewnętrznego,
- co ułatwia nawigacje użytkownikom,
- pozwoli wyszukiwarką na indeksacje stron.
- Postępuj zgodnie z zasadami bezpieczeństwa w Internecie,
- np. używaj zabezpieczonych połączenia HTTPS oraz aktualnego oprogramowania.
- Zadbaj o design strony internetowej:
- o intuicyjność nawigacji,
- przejrzystość treści,
- rozmieszczenie contentu oraz łatwą interakcję użytkowników.
- Przystosuj portal internetowy dla osób niepełnosprawnych:
- Pozwól na łatwą zmianę czcionki,
- umieszczaj opisy materiałów graficznych,
- ulepsz strukturę strony,
- używaj kontrastu kolorowego,
- umieść napisy do materiałów audio i wideo,
- stosuj tagi ARFIA.
- Zawartość strony powinna być skierowana do wybranej grupy klientów.
- Optymalizacja obrazów i multimediów:
- Używaj formatów plików, takich jak WebP dla obrazów i kompresuj wideo, aby zmniejszyć czas ładowania.
- Użyj narzędzi analitycznych do śledzenia ruchu internetowego oraz zachowań klientów na stronie e-sklepu,
- np. poprzez wykorzystanie danych uzyskanych za pomocą Google Analytics.
Błędy techniczne mogą prowadzić do zmniejszenia atrakcyjności sklepu e-commerce oraz do utraty dochodów
Sukces e-commerce jest konsekwencja wielu czynników. Najważniejszym jest umożliwienie klientowi na swobodne korzystanie z możliwości sklepów e-commerce. Co byłoby niemożliwe bez wprowadzenia optymalizacji strony internetowej do potrzeb sprzedażowych.
To website development jest fundamentem biznesu w Internecie. Jeśli techniczny aspekt strony internetowej zostanie zaniedbany, konsekwencje mogą być zatrważające.
Brak optymalizacji strony i problemy, które z tego wynikają
Konsekwencją braku odpowiedniej optymalizacji strony nieodmiennie pozostaje spadek ruchu:
- Jeżeli strona internetowa portalu ma problemy techniczne, to zniechęca odwiedzających i spada ruch internetowy. Skutek odczuje sprzedawca.
- Natomiast jeśli strona internetowa sklepu e-commerce nie wyświetla się zgodnie z oczekiwaniami klientów, to sprzedawca ponosi materialne staty.
Niezadowolony klient jest dla biznesu najczęściej klientem utraconym. Niesie to ze sobą brak zarobku i wizerunkowe straty. W wyniku nieodpowiedniego działania strony internetowej:
- 45% użytkowników waha się, czy ponownie odwiedzić stronę sklepu,
- 32% użytkowników będzie mniej chętna do wykorzystania strony internetowej lub kupna produktu w retailu,
- 55% użytkowników za kłopoty techniczne obwini sklep, markę, retailera oraz straci zaufanie,
- 22% użytkowników zrezygnuje z zakupów i już do nich nie powróci (2).
Dynamiczny rozwój branży, wymusza nieustanną edukację
Łatwo się zgubić w świecie dynamicznie rozwijającego się e-commerce. Internetowi sprzedawcy konkurują ze sobą, przedstawiając coraz lepsze oferty produktów. Niekiedy na drodze do ich sukcesu stoją problemy techniczne. Choć oprogramowanie zwiększa produktywność biznesu, trzeba liczyć się z tym, że mogą w nim występować błędy i stale wprowadzać ulepszenia.
Śledź nasz portal, aby być na bieżąco z informacjami ze świata e-commerce oraz dowiedzieć się, jak nie utracić klienta przez złe praktyki.
Żródła:
- 99 Online Shopping Statistics 2024 – Total Users, Spending, https://www.yaguara.co/, 10.02.2024 r., https://www.yaguara.co/online-shopping-statistics/ (dostęp z dn. 31.03.2024 r.).
- Pauline Bandoux, 6 Essential Chrome Extensions for E‑commerce Merchants, https://business.trustedshops.com/, 20.05.2019 r., https://business.trustedshops.com/blog/essential-chrome-extensions-e-commerce-merchants#similarweb (dostęp z dn. 29.03.2024 r.).
- Cross Browser Compatibility Issues to Avoid, https://www.browserstack.com/, 19.03.2023 r., https://www.browserstack.com/guide/common-cross-browser-compatibility-issues (dostęp z dn. 31.03.2024 r.).
- MOST POPULAR WEB BROWSERS IN 2024, https://www.oberlo.com/, https://www.oberlo.com/statistics/browser-market-share (dostęp z dn. 31.03.2024 r.).
- Aleksandra Stankowska, Najważniejsze statystyki rynku e-commerce w Polsce w 2023 i 2024 roku, https://edrone.me/, 31.01.2023 r., https://edrone.me/pl/blog/statystyki-e-commerce-polska (dostęp z dn. 2.04.2024 r.).
- The Importance of Browser Compatibility for eCommerce Business, https://eux.com.au/, 7.07.2021 r., https://eux.com.au/2021/07/17/the-importance-of-browser-compatibility-for-ecommerce-business/ (dostęp z dn. 29.03.2024 r.).
- Albert Mosby, 99 Online Shopping Statistics 2024 – Total Users, Spending, https://www.yaguara.co/, 10.02.2024 r., https://www.yaguara.co/online-shopping-statistics/ (dostęp z dn. 29.03.2024 r.).
- MOST POPULAR WEB BROWSERS IN 2024, https://www.oberlo.com/, https://www.oberlo.com/statistics/browser-market-share (dostęp z dn. 31.03.2024 r.).
- What is e-commerce analytics and why should you apply it in your online store? – Complete Guide, https://tecnosoluciones.com/, https://tecnosoluciones.com/what-is-e-commerce-analytics-and-why-should-you-apply-it-in-your-online-store-complete-guide/?lang=en#What_is_E-commerce_Analytics (dostęp z dn. 31.03.2024 r.).
Przypisy:
- Aleksandra Stankowska, Najważniejsze statystyki rynku e-commerce w Polsce w 2023 i 2024 roku; The Importance of Browser Compatibility for eCommerce Business, https://eux.com.au/2021/07/17/the-importance-of-browser-compatibility-for-ecommerce-business/ (dostęp z dn.1.04.2024 r.).
- The Importance of Browser Compatibility for eCommerce Business.