E-commerce

Umowa z przewoźnikiem, czy z pośrednikiem? Co wybrać? 

Things for travel on a world map background. High quality photo

Wybór między bezpośrednią umową z przewoźnikiem a współpracą z pośrednikiem logistycznym to jedna z kluczowych decyzji w cross border e-commerce. Każde z tych rozwiązań ma swoje plusy i minusy, które warto rozważyć w kontekście specyficznych potrzeb przedsiębiorstwa. Umowa z przewoźnikiem, czy z pośrednikiem?

Umowa z przewoźnikiem, czy pośrednikiem?  Co przemawia za bezpośrednią umową z przewoźnikiem?

Każdy medal ma dwie strony. Pamiętaj, aby zdecydować w sposób, który pozwoli Twojej firmie realizować strategię w sposób optymalny i wygodny.

  1. Bezpośrednia kontrola i komunikacja. Umowa z przewoźnikiem, takim jak DHL, UPS czy SP Express, pozwala na bezpośrednią komunikację i lepszą kontrolę nad przesyłkami. Firmy mogą szybciej reagować na problemy i wprowadzać niezbędne korekty.
  2. Niższe koszty. Bezpośrednia umowa często eliminuje koszty pośrednictwa, co może prowadzić do niższych cen za usługi logistyczne.
  3. Zintegrowane usługi logistyczne. Przewoźnicy oferują szeroką gamę usług dodatkowych, takich jak magazynowanie, czy śledzenie przesyłek w czasie rzeczywistym. Dzięki temu firmy mogą korzystać z kompleksowych rozwiązań logistycznych.

Co może pójść nie tak? Czy umowa z przewoźnikiem to zawsze dobry pomysł?

Bezpośredni przewoźnicy mogą mieć ograniczoną elastyczność w dostosowywaniu się do specyficznych potrzeb klientów w porównaniu do pośredników, którzy mogą łączyć usługi wielu dostawców. Poleganie na jednym przewoźniku wiąże się z ryzykiem, jeśli firma napotka problemy operacyjne lub strajki, co może opóźnić dostawy. Jednak są tacy przewoźnicy, jak np. SP Express — firma, w której kładzie się duży nacisk na specyficzne potrzeby klientów, a także na elastyczność operacyjną w razie niespodziewanych wydarzeń.

Umowa z przewoźnikiem, czy pośrednikiem? Co przemawia za pośrednikiem?

  1. Elastyczność i dopasowanie do klienta. Pośrednicy logistyczni, tacy jak FedEx Trade Networks czy Maersk, mogą korzystać z usług wielu przewoźników, oferując większą elastyczność i lepsze dostosowanie do potrzeb klientów.
  2. Kompleksowe zarządzanie logistyką, w tym odprawę celną, magazynowanie, zarządzanie zapasami i dystrybucję, co upraszcza procesy dla firm.
  3. Optymalizacja kosztów. Dzięki wolumenowi transakcji pośrednicy mogą negocjować lepsze stawki, co może prowadzić do oszczędności dla klientów.

Czemu nie warto decydować się na umowę z pośrednikiem?

  • Współpraca z pośrednikiem wiąże się z dodatkowymi kosztami za usługi pośrednictwa, co może zwiększyć ogólne koszty logistyczne.
  • Pośrednicy działają jako pośrednicy między firmą a przewoźnikami, co może prowadzić do opóźnień w komunikacji i rozwiązaniu problemów.

Umowa z przewoźnikiem, czy pośrednikiem? Wybierz mądrze! 

Wybór między bezpośrednią umową z przewoźnikiem a współpracą z pośrednikiem zależy od specyficznych potrzeb i priorytetów Twojej firmy. Bezpośrednia umowa z przewoźnikiem, może być korzystna ze względu na kontrolę nad procesem logistycznym i konkurencyjne ceny.

Jeśli najważniejsza jest dla Ciebie elastyczność i kompleksowość, współpraca z pośrednikiem może się okazać korzystniejsza, pomimo kosztów pośrednictwa. Zanim podejmiesz decyzję, dokładnie przeanalizuj swoje potrzeby i możliwości, aby wybrać najlepsze rozwiązanie logistyczne. Zaobserwuj nasz portal, aby trzymać rękę na pulsie branży e-commerce.

Źródła

  1. SP Express
  2. Maersk
  3. Freightos
  4. BR LOGISTICS

Wiadomości związane
E-commerce

Fulfillment w e-commerce: czy warto oddać paczki w cudze ręce?

Prowadzisz sklep internetowy, a Twój salon powoli zamienia się w magazyn? Kurierzy mijają się w…
Więcej
E-commerce

Marketplace vs. własny sklep: gdzie szybciej i taniej dostarczyć produkt?

„Wystarczy wystawić na Allegro” – mówi jeden przedsiębiorca, już śniąc o milionach. Inny…
Więcej
E-commerce

Zwroty w e-commerce: jak sprawić, by nie zrujnowały Twojego biznesu?

Witaj w królestwie „kup, przymierz, odeślij”. Zwroty w e-commerce stały się tak powszechne…
Więcej
Newsletter

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
LinkedIn