E-commerceMarketing

5 pomysłów na wideo dla e-commerce

Young Asia lady fashion designer using mobile phone receiving purchase order and showing clothes recording video live streaming online at shop. Small business owner, online market delivery concept.

Filmiki na TikToku czy na YouTube? A może rolki na Instagramie? Bez względu na to, gdzie je oglądasz, dociera do Ciebie przekaz wizerunkowy osoby lub marki. Strategia komunikacji wideo może być dla biznesów prowadzonych w sieci świetnym patentem na zdobywanie nowych klientów. Poznaj 5 pomysłów na skuteczne wideo dla e-commerce!

Buduj przekaz dzięki marketingowi wideo!

W dużej mierze to, co oglądasz w Internecie, zależy od medium, z którego korzystasz oraz od wszędobylskich algorytmów. Niektóre trendy stają się jednak szczególnie popularne i stają się viralami porywającymi tłumy na całym świecie.

E-commerce dostosowuje swój przekaz reklamowy do tego, co podoba się obecnym lub potencjalnym klientom. W ten sposób masz szansę mówić językiem zrozumiałym dla mas. Krótko mówiąc, w Twoim interesie jest zatem, by śledzić kierunki uwagi konsumentów i wykorzystywać sprawdzone formaty.

Rodzaje wideo w sieci

Dostosowując swój przekaz wideo, masz do dyspozycji różne formy przekazu. Wideo w XXI wieku to nie tylko wykonane zawczasu nagrania, którymi dzielisz się na swoim kanale nadawczym. Treść wideo może być również transmitowana na żywo. Skuteczna? Jak najbardziej… Statystyki mówią nawet o 80% odbiorców, którzy wybiorą live’a zamiast czytania bloga.

Content marketing uwielbia wideo

Obraz jest skuteczniejszy niż słowo – to żadna tajemnica. Obok grafiki lub fotografii jest treść wideo, która może tak samo zaciekawić odbiorcę. Ocenia się, że aż 86% przedsiębiorstw wykorzystuje video content marketing! Dlaczego? Nawet 64% klientów na całym świecie zrobi zakupy po obejrzeniu filmiku marki.

Treści wideo dla e-commerce – gdzie działają najskuteczniej?

Odpowiedź jest prosta: tam, gdzie filmik stanowi silny, a więc atrakcyjny nośnik przekazu. Wykorzystaj te typy platform, żeby tworzyć i dzielić się wideo dla firm e-commerce:

  • media społecznościowe (TikTok, Instagram),
  • wielofunkcyjne platformy wideo (YouTube, Vimeo),
  • kanały streamingowe (DaCast, Twitch).

Co nas kręci w sieci: Wideo dla firmy e-commerce

Przypomnij sobie ostatni filmik z sieci, który zapadł Ci w pamięć. Z dużym prawdopodobieństwem dotyczył on jakiegoś produktu albo marki. Pudło? W takim razie spokojnie MÓGŁBY takowe reklamować.

Co podoba się ludziom w marketingowych filmikach? Czas przyjrzeć się lepiej najpowszechniejszym trendom w wideo dla firm e-commerce!

Wideo prezentujące

Dzięki niemu klient może poznać cechy produktu oraz jego sposób działania. Prezentowane są również korzyści wynikające z użytkowania. Badania Wyzowl wykazały, że obejrzenie wideo prezentującego w 2024 roku deklaruje 91%, co daje dziewiąty rok z rzędu powyżej 90%.

Przykłady:

  • Apple prezentuje swoje MacBooki oraz iPhone’y,
  • IKEA – instruktaże, jak złożyć meble,
  • Amazon – prezentacja dóbr możliwych do zakupu na ich platformie.

Recenzje i testy produktów

Tego typu filmiki mogą być tworzone zarówno przez firmy, jak i klientów. W przypadku tych drugich mówimy przede wszystkim o znaczeniu influencerów oraz twórców UGC.

Przykłady:

  • Marques Brownlee & Samsung – YouTuber recenzuje technologie,
  • Cassey Ho & Fitbit – influencerka fitness testuje zegarki i opaski marki,
  • Jackie Aina & Fenty Beauty – recenzje kosmetyków.

Czytaj więcej…

Za kulisami

Filmiki za kulis pozwalają klientom zerknąć na procesy na co dzień być może niewidoczne aż tak dobrze jak sam produkt. Szczególnie klienci zaangażowani w społeczność marki doceniają  pokazywanie procesu produkcji czy codzienną pracę w firmie. Dzięki wideo zza kulis zbudujesz większą transparentność i wiarygodność marki.

Przykłady:

  • Freed of London – filmiki ukazujące codzienną pracę przy ręcznej produkcji puent,
  • Patagonia – np. seria wideo ukazująca etyczny łańcuch dostaw wykorzystywany w produkcji ubrań tej marki,
  • GoPro – filmy ukazujące proces produkcji oraz testy wytrzymałościowe; prezentacja swoich pracowników, którzy na co dzień korzystają z produktów firmy.

Wideo edukacyjno-instruktażowe

Jedne z najtrudniejszych do stworzenia z uwagi na konieczność posiadania zarazem specjalistycznej wiedzy, jak i pomysłu, jak atrakcyjne ją przekazać. Filmik edukacyjny nie tylko uczy konsumenta korzystania z produktu. Dzięki niemu firma może budować swój wizerunek jako ekspert w swojej branży.

Przykłady:

  • Microsoft – instruktaże dotyczące swoich produktów,
  • Adobe – materiały edukacyjne na temat ich oprogramowania,
  • Home Depot – instruktaże DIY.

Unboxing

Specyficzna forma recenzowania produktów, której siła tkwi w naturalnej ciekawości człowieka oraz chęci bycia zaskakiwanym. Unboxing videos to nic innego jak rozpakowywanie produktów oraz ich ocenianie na podstawie pierwszego wrażenia.

Czytaj więcej…

Postaw na kreatywność w tworzeniu wideo dla e-commerce!

Wideo jest niezwykle silnie oddziałującym nośnikiem przekazu marketingowego. Potrafi budować zaangażowanie, poprawić lojalność względem marki, a także pozytywnie wpływać na wskaźniki konwersji. 

Aby jednak wykorzystać jego pełną moc, pamiętaj o kreatywności formy oraz narracji. Tylko innowacyjne oraz autentyczne materiały wideo są w stanie zwyciężyć w walce o uwagę klientów! Jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat sposobów kreowania contentu dla firm e-commerce, zaobserwuj nasz portal!

Źródła

1.12 najlepszych alternatyw dla Vimeo w 2023 roku | Wave.video

2.18+ Fascynujące statystyki i fakty dotyczące transmisji na żywo na rok 2024

3.Video nadal dominującym trendem w content marketingu. Tendencja wzrostu trendu na rok 2023.

4.Video Marketing Statistics In 2024 (Usage, ROI & More)

5.42 statystyki wideo marketingu. Wszystko, co musisz wiedzieć!

6.YouTube czy Vimeo – która platforma będzie lepsza dla Twojej firmy? – Responsywnie.pl

7.Video Marketing Statistics 2024 (10 Years of Data) | Wyzowl

8.Statystyki Video Marketingu dla Twoich Kampanii w 2024 roku. –

9.TikTok – najciekawsze statystyki [2023]

10.Vimeo

Wiadomości związane
E-commerceNowa Technologia

Rekomendacje AI: kiedy sztuczna inteligencja wie, czego chcesz, zanim Ty to wymyślisz

Wchodzisz na stronę, a tam – bach! – dokładnie to, o czym myślałeś chwilę temu. Zbieg…
Więcej
E-commerce

Mikroinfluencerzy: jak sprzedawać w e-commerce bez miliona followersów

Nie masz budżetu na reklamę z gwiazdą Netflixa ani na współpracę z influencerką, która nosi…
Więcej
E-commerce

Automatyzacja marketingu w e-commerce: mniej roboty, więcej robotów

Masz newsletter, kampanię w social mediach i promocję, która „kończy się już jutro od…
Więcej
Newsletter

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Facebook
LinkedIn