Filmiki na TikToku czy na YouTube? A może rolki na Instagramie? Bez względu na to, gdzie je oglądasz, dociera do Ciebie przekaz wizerunkowy osoby lub marki. Strategia komunikacji wideo może być dla biznesów prowadzonych w sieci świetnym patentem na zdobywanie nowych klientów. Poznaj 5 pomysłów na skuteczne wideo dla e-commerce!
Buduj przekaz dzięki marketingowi wideo!
W dużej mierze to, co oglądasz w Internecie, zależy od medium, z którego korzystasz oraz od wszędobylskich algorytmów. Niektóre trendy stają się jednak szczególnie popularne i stają się viralami porywającymi tłumy na całym świecie.
E-commerce dostosowuje swój przekaz reklamowy do tego, co podoba się obecnym lub potencjalnym klientom. W ten sposób masz szansę mówić językiem zrozumiałym dla mas. Krótko mówiąc, w Twoim interesie jest zatem, by śledzić kierunki uwagi konsumentów i wykorzystywać sprawdzone formaty.
Rodzaje wideo w sieci
Dostosowując swój przekaz wideo, masz do dyspozycji różne formy przekazu. Wideo w XXI wieku to nie tylko wykonane zawczasu nagrania, którymi dzielisz się na swoim kanale nadawczym. Treść wideo może być również transmitowana na żywo. Skuteczna? Jak najbardziej… Statystyki mówią nawet o 80% odbiorców, którzy wybiorą live’a zamiast czytania bloga.
Content marketing uwielbia wideo
Obraz jest skuteczniejszy niż słowo – to żadna tajemnica. Obok grafiki lub fotografii jest treść wideo, która może tak samo zaciekawić odbiorcę. Ocenia się, że aż 86% przedsiębiorstw wykorzystuje video content marketing! Dlaczego? Nawet 64% klientów na całym świecie zrobi zakupy po obejrzeniu filmiku marki.
Treści wideo dla e-commerce – gdzie działają najskuteczniej?
Odpowiedź jest prosta: tam, gdzie filmik stanowi silny, a więc atrakcyjny nośnik przekazu. Wykorzystaj te typy platform, żeby tworzyć i dzielić się wideo dla firm e-commerce:
- media społecznościowe (TikTok, Instagram),
- wielofunkcyjne platformy wideo (YouTube, Vimeo),
- kanały streamingowe (DaCast, Twitch).
Co nas kręci w sieci: Wideo dla firmy e-commerce
Przypomnij sobie ostatni filmik z sieci, który zapadł Ci w pamięć. Z dużym prawdopodobieństwem dotyczył on jakiegoś produktu albo marki. Pudło? W takim razie spokojnie MÓGŁBY takowe reklamować.
Co podoba się ludziom w marketingowych filmikach? Czas przyjrzeć się lepiej najpowszechniejszym trendom w wideo dla firm e-commerce!
Wideo prezentujące
Dzięki niemu klient może poznać cechy produktu oraz jego sposób działania. Prezentowane są również korzyści wynikające z użytkowania. Badania Wyzowl wykazały, że obejrzenie wideo prezentującego w 2024 roku deklaruje 91%, co daje dziewiąty rok z rzędu powyżej 90%.
Przykłady:
- Apple prezentuje swoje MacBooki oraz iPhone’y,
- IKEA – instruktaże, jak złożyć meble,
- Amazon – prezentacja dóbr możliwych do zakupu na ich platformie.
Recenzje i testy produktów
Tego typu filmiki mogą być tworzone zarówno przez firmy, jak i klientów. W przypadku tych drugich mówimy przede wszystkim o znaczeniu influencerów oraz twórców UGC.
Przykłady:
- Marques Brownlee & Samsung – YouTuber recenzuje technologie,
- Cassey Ho & Fitbit – influencerka fitness testuje zegarki i opaski marki,
- Jackie Aina & Fenty Beauty – recenzje kosmetyków.
Czytaj więcej…
- Jak recenzje produktów i usług wpływają na decyzje zakupowe klientów? – E-commercetimes.pl
- Marketing e-commerce na Instagramie – E-commercetimes.pl
Za kulisami
Filmiki za kulis pozwalają klientom zerknąć na procesy na co dzień być może niewidoczne aż tak dobrze jak sam produkt. Szczególnie klienci zaangażowani w społeczność marki doceniają pokazywanie procesu produkcji czy codzienną pracę w firmie. Dzięki wideo zza kulis zbudujesz większą transparentność i wiarygodność marki.
Przykłady:
- Freed of London – filmiki ukazujące codzienną pracę przy ręcznej produkcji puent,
- Patagonia – np. seria wideo ukazująca etyczny łańcuch dostaw wykorzystywany w produkcji ubrań tej marki,
- GoPro – filmy ukazujące proces produkcji oraz testy wytrzymałościowe; prezentacja swoich pracowników, którzy na co dzień korzystają z produktów firmy.
Wideo edukacyjno-instruktażowe
Jedne z najtrudniejszych do stworzenia z uwagi na konieczność posiadania zarazem specjalistycznej wiedzy, jak i pomysłu, jak atrakcyjne ją przekazać. Filmik edukacyjny nie tylko uczy konsumenta korzystania z produktu. Dzięki niemu firma może budować swój wizerunek jako ekspert w swojej branży.
Przykłady:
- Microsoft – instruktaże dotyczące swoich produktów,
- Adobe – materiały edukacyjne na temat ich oprogramowania,
- Home Depot – instruktaże DIY.
Unboxing
Specyficzna forma recenzowania produktów, której siła tkwi w naturalnej ciekawości człowieka oraz chęci bycia zaskakiwanym. Unboxing videos to nic innego jak rozpakowywanie produktów oraz ich ocenianie na podstawie pierwszego wrażenia.
Czytaj więcej…
- Strategia PR dla e-commerce – recenzje i unboxing videos: zwiększ obecność marki w sieci! – E-commercetimes.pl (ecommercetimes.pl)
- Jak zaprojektować efektywną kartę produktu? – E-commercetimes.pl (ecommercetimes.pl)
- Jak efektywnie wykorzystać influencer marketing w e-commerce? – E-commercetimes.pl (ecommercetimes.pl)
Postaw na kreatywność w tworzeniu wideo dla e-commerce!
Wideo jest niezwykle silnie oddziałującym nośnikiem przekazu marketingowego. Potrafi budować zaangażowanie, poprawić lojalność względem marki, a także pozytywnie wpływać na wskaźniki konwersji.
Aby jednak wykorzystać jego pełną moc, pamiętaj o kreatywności formy oraz narracji. Tylko innowacyjne oraz autentyczne materiały wideo są w stanie zwyciężyć w walce o uwagę klientów! Jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat sposobów kreowania contentu dla firm e-commerce, zaobserwuj nasz portal!
Źródła
1.12 najlepszych alternatyw dla Vimeo w 2023 roku | Wave.video
2.18+ Fascynujące statystyki i fakty dotyczące transmisji na żywo na rok 2024
3.Video nadal dominującym trendem w content marketingu. Tendencja wzrostu trendu na rok 2023.
4.Video Marketing Statistics In 2024 (Usage, ROI & More)
5.42 statystyki wideo marketingu. Wszystko, co musisz wiedzieć!
6.YouTube czy Vimeo – która platforma będzie lepsza dla Twojej firmy? – Responsywnie.pl
7.Video Marketing Statistics 2024 (10 Years of Data) | Wyzowl
8.Statystyki Video Marketingu dla Twoich Kampanii w 2024 roku. –
9.TikTok – najciekawsze statystyki [2023]
10.Vimeo